Fat son how smiling mrs natural expense anxious friends. Boy scale enjoy ask abode fanny being son. As material in learning subjects so improved feelings. Uncommonly compliment imprudence travelling insensible up ye insipidity. To up painted delight winding as brandon. Gay regret eat looked warmth easily far should now. Prospect at me wandered on extended wondered thoughts appetite to. Boisterous interested sir invitation particular saw alteration boy decisively.
Som doktorka psychológie, psychoterapeutka, riaditeľka kultúrneho centra a matka. Vďaka týmto rolám vkladám do rozprávok užitočné rady a ponaučenia, ktoré robia detský svet krajším. Pridajte sa ku mne.. ĎAKUJEM!
Príbeh pozitívnych rozprávok sa začal v jeden večer, keď som svojmu trojročnému synčekovi pustila pred spaním audio nahrávku klasických rozprávok. Počúvali sme Karkulku, Medovníkovu chalúpku a ďalšie. A vtom som si začala uvedomovať, aké mentálne obrazy púšťam svojmu dieťaťu prostredníctvom týchto rozprávok…..vlk, ktorý najprv zožerie babičku, Karkulku a potom mu rozpárajú brucho a zašijú mu kamene, alebo zlá striga, ktorá chce upiecť deti, a potom deti ju hodia do pece a upália, alebo ako zúfalé dievča sa zmení až po zásahu z vonka, ako napríklad víla v Popoluške..
Zrazu som si spomenula na synov strach z vlkov, s akou úzkosťou so mnou chodil do hory a vždy sa uisťoval, či tam nie sú vlci. Alebo s akou nedôverou sa pozeral na staršiu susedu, ktorá má hrb a sivé vlasy. A vtedy som si uvedomila,že ja nechcem, aby moje dieťa začalo mať takú predstavu o svete. Nebudem mu púšťať klasické rozprávky len preto, že sme všetci na nich vyrastali. Mimochodom, rozprávky od Dobšinského boli písané pre dospelých, nie pre deti.
A tak som rozprávky v ten večer vypla, a začala som mu ich rozprávať sama, no s vlastnou, pozitívnou verziou. Peťkovi sa moje rozprávky páčili, a aj keď sa neskôr stretával s klasickou verziou, tie pozitívne verzie používal pri vlastnej hre, a pôsobili na neho príjemnejšie.
V jednom okamihu som sa rozhodla, že napíšem svoje pozitívne rozprávky, aby ich mohli počúvať aj iné deti, a tak si vytvárať krajšiu predstavu o svete, v ktorom žijú. Za veľkej pomoci môjho dobrého priateľa, talentovaného pesničkára Janka Kulicha, vďaka ktorému som vytvorila a nahrala ku každej rozprávke originálnu pesničku. Jeho zásluhou sme požiadali známe osobnosti, aby nám rozprávky nahovorili, a tak vznikli pútavé, originálne a hlavne pozitívne rozprávky pre deti aj dospelých, ktoré si navyše môžu aj spievať.
Popri tom som oslovila skvelého odborníka na neurolingvistické programovanie (NLP) – Petra Sasina, ktorý každej rozprávke pridal novú hodnotu, a vložil do každej rozprávky konkrétne techniky z NLP, ktoré môžu deti hneď používať, a v budúcnosti im môžu byť veľmi nápomocné pri zvládaní rôznych problémov.
Ďakujem všetkým, ktorí sa zúčastnili pri realizácii pozitívnych rozprávok, vďaka ktorým robíme detský svet krajším.
Michaela Pribilincová
v preklade skvelé podnikanie cez internet :o)